Lego - egy gyerekkori álmom. Én még mindig erről az életről álmodok és én még mindig ezt az álmot élem.
Ezen a blogon hát LEGO-ról olvashatsz mindenfélét: tippek, trükkök, érdekességek, hírek, technikai háttérinformációk és saját alkotások.

Utolsó kommentek

  • devor: azt szeretném megkérdezni hogy hol lehet megtalálni a 8275-ös modellt? (2012.10.22. 17:47) Lőjünk politikusra
  • g-zula: Kénytelen voltam leszedni a többi linket, mert nagyon régi volt már az információ, a legtöbb oldal... (2012.01.24. 15:27) Hol vegyek?
  • Szoki80: Sziasztok! Tud vki infot adni a hasznaltlego.hu oldallal kapcsolatban? Egy hete leadtam a rendelés... (2011.09.19. 15:35) Hol vegyek?
  • Beyatrix: Szia! Kinéztem a bricklink oldalról egy legot, de fogalmam sincs hogyan lehet onnan rendelni. Tudn... (2011.03.27. 15:17) Hol vegyek?
  • lapa: ez vagy humvee vagy hmmwv. esetleg egy fotó alulról? köszi. (2010.12.31. 20:43) Humwee
  • Utolsó 20


A LEGO®, a Technic® és a Model Team® a LEGO Group bejegyzett védjegyei. Ez az oldal semmilyen kapcsolatban nem áll a LEGO®-val.

LEGO®, Technic® and Model Team® are trademarks of LEGO Group, which does not sponsor, authorize or endorse this site.


Nyerges vontató

2008.01.12. 14:28 | g-zula | 4 komment

Címkék: saját alkotások



Projekt: Nyerges vontató
Befejezve: 2003 március


Mit is mondhatnék? Egy ausztrál nyerges vontató építése szerintem minden Technic-építő álma. Itt van tehát az én egyik ilyen próbálkozásom, de gyanítom, hogy nem az utolsó ilyen jellegű.


Funkciók:
  független első felfüggesztések
  merev hidas, lengőkaros hátsó felfüggesztések, egyikük differenciálművel
  nyitható motorház, hűtőrács és ajtók
  működő kormánykerék
  9V-os motorral meghajtott hátsó futómű (2. tengely)
  9V-os motorral meghajtott 4 hengeres motor mozgó dugattyúkkal, ventillátorral




Speciális alkatrészek

A leghátsó tengelyen levő abroncsok nem LEGO abroncsok. Csak négy eredeti kerék állt rendelkezésemre, én viszont legalább hat kereket szerettem volna. Így megprobáltam improvizálni. Sajátkezűleg készítettem szilikon másolatot, gipsz öntőformával. Az eredeti abroncsot beolajoztam, hogy ne ragadjon, majd gipszbe öntöttem az egyik felét. A negatív öntőformát ugyancsak olajoztam, majd fekete szilikont nyomtam bele. Két félből tevődik össze az abroncs, középen ragasztva. A kiöntött abroncs nem tökéletesen sima, de éppen megfelel. Sajnos az idő múlásával viszont a szilikon összement, így a másolatok kisebbek lettek, mint az eredeti kerék. Egyelőre nem jöttem rá, hogy ezt hogyan lehetne orvosolni. 

Az abroncsokhoz felniként a LEGO Model Team sorozatából való kerekek (felni és abroncs együtt) szolgáltak.



Egy (valószínűleg Peterbilt) vontató fotóját használtam referenciának, de ez csak egy nagyon durva közelítés, nem törekedtem a kis arányú pontos megvalósításra.


Az alsó képeken a nyitható motorház látszik, a négy hengeres motorral, illetve a ventillátorral.




Az alváz fotóján látszanak az első független futómű-felfüggesztések, a két hatsó híd, illetve a második tengely differenciálműjéhez becsatlakozó kardántengely.

A bejegyzés trackback címe:

https://dreaminglego.blog.hu/api/trackback/id/tr76294591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Capris 2008.10.28. 00:15:33

Csáó! Elég zsír lett a verda! Nekem is megvan az a készlet, amiből származnak ezek a felfüggesztések, kerekek, motor. Sajnos azt a motort nekem sosem sikerült életre kelteni. Szerintem egy nagyon elrontott konstrukció. Neked mozognak a dugattyúk?

g-zula 2008.10.30. 15:24:19

Persze, mozognak a dugattyuk! A motor es felfuggesztes a 8865 Test Car keszletbol van. Azota mar megvan az uj tipusu dugattyu is, az valoban sokkal jobb, es sokkal kisebb helyen is elfer. De azert nekem ez is mukodik.

ityi 2010.06.26. 19:17:58

nagyra értékelem az inprovizálásodat tök zsír lett a hátsó kerék először észre sem vettem

g-zula 2010.07.07. 11:48:20

Köszi. Sajnos azóta rettenet módon összezsugorodtak a "custom" gumik, úgyhogy egyáltalán nem passzolnak ezekhez a kerekekhez. It was a nice try. :) Legközelebb valami olyan anyagot kell keressek, ami nem zsugorodik.

süti beállítások módosítása