Lego - egy gyerekkori álmom. Én még mindig erről az életről álmodok és én még mindig ezt az álmot élem.
Ezen a blogon hát LEGO-ról olvashatsz mindenfélét: tippek, trükkök, érdekességek, hírek, technikai háttérinformációk és saját alkotások.

Utolsó kommentek

  • devor: azt szeretném megkérdezni hogy hol lehet megtalálni a 8275-ös modellt? (2012.10.22. 17:47) Lőjünk politikusra
  • g-zula: Kénytelen voltam leszedni a többi linket, mert nagyon régi volt már az információ, a legtöbb oldal... (2012.01.24. 15:27) Hol vegyek?
  • Szoki80: Sziasztok! Tud vki infot adni a hasznaltlego.hu oldallal kapcsolatban? Egy hete leadtam a rendelés... (2011.09.19. 15:35) Hol vegyek?
  • Beyatrix: Szia! Kinéztem a bricklink oldalról egy legot, de fogalmam sincs hogyan lehet onnan rendelni. Tudn... (2011.03.27. 15:17) Hol vegyek?
  • lapa: ez vagy humvee vagy hmmwv. esetleg egy fotó alulról? köszi. (2010.12.31. 20:43) Humwee
  • Utolsó 20


A LEGO®, a Technic® és a Model Team® a LEGO Group bejegyzett védjegyei. Ez az oldal semmilyen kapcsolatban nem áll a LEGO®-val.

LEGO®, Technic® and Model Team® are trademarks of LEGO Group, which does not sponsor, authorize or endorse this site.


Motorized bulldozer (8275)

2008.01.18. 08:56 | g-zula | 3 komment

Címkék: hivatalos készletek

Egyetlen dolgot kértem az Angyaltól (gyengébbek kedvéért Télapó, Jézuska, Père Noël, Santa Claus, etcetera). A dolog így harminc tájékán enyhén szólva is mulatságos. És költséges is. Na de hát ezt az Angyalka elintézi. Tehát én egy motorizált buldózert kértem... (VIDEÓÓÓ !!!)

Projekt: Motorized bulldozer (8275-1)
Méretek: ?/?/?
Súly: ?
Alkatrészek: 1387 db.
Alkatrészlista:
Útmutatás: -
Elkészítési idő: kb. 4 óra



Funkciók:
  6 hengeres motor, mozgó dugattyúkkal
  nyitható ajtók
  távirányítással működtethető elektronikus funkciók
  emelhető/leengedhető talajegyengető (elöl)
  emelhető/leengedhető talajlazító (hátul)
  önjáró képesség (előre, hátra, fordul)


Pro: Kontra:
  Távirányító   A távirányító infra és nem rádiós. De nekem eddig nem okozott problémát, teljesen OK.
  Nagyon jó dizájn, bár a részletessége nem éri el a Tow Truck (8285)-ét   Nem éppen olcsó. Magyarországon 42.000 HUF körül mozgott bevezető áron.
  Lánctalpak a készletben   Az elektronikus csatlakozók nem passzolnak a régi típusokhoz.
  4 elektromos motor a készletben. Ebből kettő meglepően erős motor, kettő pedig kisebb.      


Több helyen azt olvastam, hogy valószínűleg ez minden idők egyik legjobb Technic modellje. Azt hiszem egyet kell értsek ezzel a nézettel. Nyilván, az újfajta, "stud"-nélküli technológiát szokni kell, de ha belejön az ember, ügyes dolgokat lehet vele művelni. Kicsit megütődtem, hogy az elektromos csatlakozók eltérnek a régiektől, de bőven kárpótolt a 4 jó motor, amiből kettő brutálisan erős. Ezek mozgatják előre-hátra a gépet meglepő könnyedséggel.

Kanyarodáskor a lánctalpak hajlamosak arra, hogy kicsit lecsússzanak a meghajtó kerekekről. Talán kicsit feszesebbnek kellene lenniük. A lánctalpak műanyagból vannak, a kialakításuk pedig azért nem szerencsés, mert túl sima felületet képeznek. Ez azt eredményezi, hogy a szőnyegen kívül egyéb felületen nem tapadnak túl jól.

A modell tervezésénél egyébként megfigyelhető, hogy bizonyos szögből nézve (ahogyan természetesen a hivatalos fotókon is látszik) a buldózer irtózatosan jól néz ki. Megkerülve a modellt, a részletek már korántsem olyan kidolgozottak, de ezen azért viszonylag könnyen lehet utólag segíteni, ha hever otthon néhány sárga alkatrész.

Ami sajnálatos a modellre nézve, hogy a lánctalpak felcsigázták a fantáziámat, így nem sokáig fogj a port gyűjteni a polcon. Igen nagy valószínűséggel egy második világháborús tankon fogjuk a lánctalpakat viszontlátni hamarosan.

Végül jöjjön néhány videó a funckiók működéséről:






A bejegyzés trackback címe:

https://dreaminglego.blog.hu/api/trackback/id/tr15301800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roberto 2008.02.12. 15:08:54

Szia

Hát az áráról annyit hogy itthon tényleg drága a 42eFt de én épp most hozatok be amerikából 22eFt-ért.....Sztem így már annyira nem durva és néztem a többi készletet is kint és minden technic kb félárban van és a vonatok is.....

g-zula 2008.02.14. 21:55:07

Ez jól hangzik, sajnos nekem rossz tapasztalatom is volt. 1-2 éve rendeltem 4 csomagot a világ minden tájáról, többek között USA. Ebből 1 érkezett meg, a többit sose láttam. Igen nagy valószínűséggel nem az eladó vert át, hanem útközben veszett el. A másik bajom, hogy az USA-ból érkező cuccokat pikpakk megvámolhatják. Úgy pedig már nem mindig jó ötlet. Azóta tanultam a saját hibáimból, azt hiszem. Bár mostanában én is akarok megint rendelni. :) No, mindenesetre sok sikert, remélem rendben megjön a cucc. Várom a tapasztalokat, hátha én is bátorságot merítek.

A lövész 2008.05.12. 18:44:59

Tényleg egész jó, főleg ha alkatrészszempontból nézzük, de szerintem meg se közelíti a 8868-os modellt.(nekem ő a favoritom, igaz nincs meg) Szerintem a lego technikek 1997-ig voltak a legjobbak. Az azután következő legóknál inkább a dizájnra mentek rá mintsem a realitásra, bár mintha ez kezdene megváltozni (szerencsére).

süti beállítások módosítása